Ben je gebeten door leuke grooves, opzwepende ritmes en funky muziek? Of wil je gewoonweg een drummer worden die graag op een podium staat? Dan is de richting Jazz-Pop-Rock drums écht iets voor jou! Voor jong en oud biedt de Genkse academie een amusante leeromgeving waarin muziek en plezier centraal staan. Via basic ritmes leer je gaandeweg het drumstel beheersen en bouwen we dit samen stelselmatig uit!
Jouw persoonlijke muzikale voorkeuren voor bepaalde muziekstijlen worden zowel in het combo alsook de lessen drums beantwoord. Zo leer je luisteren, in de maat spelen en functioneren in een band! Je leert improviseren, muziekstukken begeleiden door het spelen van de juiste fill-ins, loskomen van partituren en vooral ook zelf je muzikale identiteit uit te bouwen door diverse aangereikte tools binnen de lessen.
Uiteraard proberen we steeds je techniek bij te schaven aan de hand van ritmische oefeningen waarbij we het tempo en het niveau op maat van de leerling creëren. Pop & Jazz drums in een notendop? Op een plezante manier leren drummen, kennismaken met verschillende muziek, improviseren en rocken op een podium met een toffe band!
Vervoer
Je hoeft niks mee te brengen naar de les, want alle instrumenten staan in de klas.
Toekomst
Met slagwerk kan je ongeveer in ieder genre terecht. Je kan een pop, rock of jazzband beginnen met wat vrienden.
Kopen of huren
De academie verhuurt slagwerk. In sommige muziekwinkels kan je slagwerk huren met het systeem van huurkoop waarbij de reeds betaalde huurprijs afgetrokken wordt van de aankoopprijs. Informeer eerste zeker bij een leraar van de academie voor meer info!
Is het moeilijk om de verschillende soorten slagwerk te leren bespelen?
In het begin is het heel dankbaar: je ondervindt vlug resultaat. In een later stadium is het volgens je eigen mogelijkheden: vooruitgang, stap voor stap.
Ten slotte
Maak je geen zorgen over het geluid, dit valt erg mee: alle trommels kunnen gedempt worden, je speelt geen uren per dag én je kan ook zacht drummen!
Leerkracht
Je krijgt les van Pieter Franssen.